YÜCE’de öğretim, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre şekilleniyor!
YÜCE Okullarında uygulanan farklılaştırılmış öğretim yaklaşımıyla öğrencilerin ihtiyacına göre şekillenen süreçler, öğrencinin etkin olduğu öğretim yöntemleriyle desteklenir.
Özel YÜCE Kolejinde Öğretim süreci standartların belirlenmesi ve ders planlarının tasarlanmasıyla başlar ve ihtiyaca göre yapılandırılır. Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programlarında bulunan kazanımların yanı sıra 9. ve 10 sınıfta IB-MYP ve 11. sınıfta başlayan IB-DP kazanımları ile üç programın öğrenme kazanımları, kavram ve becerileri harmanlanmaktadır.
IB-MYP ve IB-DP iç değerlendirme süreçleri, öğrencileri araştıran, sorgulayan, iletişim kurabilen bireyler olmaları konusunda desteklerken; makale ve rapor yazımı gibi bilimsel süreçlerde de gelişmelerine olanak sağlamaktadır.
Öğrencilerin öğrenme biçimleri, hazır bulunuşlukları ve ilgileri birbirlerinden farklıdır. Bu durum öğrenciler için eğitimin farklılaştırılmasını gerektirmektedir. YÜCE Kolejinde öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınarak öğretim içerik, ürün ve süreç boyutunda çeşitlilik göstermektedir. Bu sayede süreçlerin tek tipleştirilmesi yerine her bir öğrenciye göre farklılaşması ile öğrenciler aktif öğrenen profiline sahip olurlar.
Aynı zamanda öğretim sadece doğrudan anlatım yerine çeşitli yöntem ve tekniklerle desteklenir. Böylelikle sınıf içerisinde öğretmen ve öğrenci arasındaki etkileşim ile öğrenme kalıcı ve anlamlı hâle gelir.