1968 yılında kurulan, kâr amacı gütmeyen ve uluslararası eğitim alanında lider olan Uluslararası Bakalorya (IB International Baccalaureate), tüm dünyadaki öğrencilerin aktif, çok yönlü ve dünya vatandaşı olarak yetişmelerini destekler. 3-19 yaşları arasındaki öğrenciler için olan IB uluslararası eğitimi, akademik ve kişisel disiplini itibariyle eşsizdir. Öğrencileri çalışmalarında ve kişisel gelişimlerinde üstün başarıya ulaşmaya teşvik eder. İsteklenim ve duygudaşlıkla şekillenen yaşam boyu öğrenme arayışının ilhamını vermeyi hedefler. IB, okulların zorluklara iyimserlik ve açık görüşlülükle karşılık veren, kendi kimliklerine güven duyan, etik kararlar veren, ortak insanlık vasfımızı diğerleriyle birlikte kucaklayan, öğrendiklerini gerçek dünyada, karışık ve öngörülemez durumlarda uygulamaya hazır olan karakter sahibi çok yönlü öğrenciler yetiştirmelerine yardımcı olur.
YÜCE Okullarında IB öğrencileri, araştıran ve sorgulayan, bilgili, düşünen, iletişim kuran, ilkeli, açık görüşlü, duyarlı, riski göze alan, dengeli ve dönüşümlü düşünen bireyler olmak için çalışır. Bu özellikler, entelektüel gelişim ve akademik başarının ötesine geçen çok çeşitli insani yeterliliği ve sorumluluğu temsil eder.
Yüksek kaliteli uluslararası eğitim programları sunan IB eğitimi;
Öğrenenlere odaklanır: Sağlıklı ilişkiler, etik sorumluluk ve kişisel meydan okumayı öne çıkarır.
Öğretim ve öğrenime yönelik etkili yaklaşımlar geliştirir: Öğrencilerin hem akademik hem de kişisel başarıları için ihtiyaç duydukları yaklaşımları ve becerileri geliştirmelerine yardımcı olur.
Küresel bağlamlarla ilişki kurar: Dillere ve kültürlere yönelik anlayışı artırır ve tüm dünya için önemli olan fikirleri ve sorunları irdeler.
Geniş bir içerik sunar: Geniş ve dengeli, kavramsal ve bağlantılı bir müfredat sunar.
Dünyada kabul görür: Dünya genelinde akademik kurumlar ve iş dünyası tarafından kabul görür.
IB Baremi (Continuum)
IB, kapsamında bir çalışma programı sunmak ve IB Dünya Okulu statüsü kazanmak isteyen tüm okullar ve okul grupları önce yetkilendirilme sürecinden geçmelidirler. Tutarlı yetkilendirilme gereklilikleri, okulların IB programlarını başarılı şekilde uygulamak için iyi şekilde hazırlanmalarını sağlar.
Okullar IB baremini genellikle zaman içerisinde, okul büyüdükçe yeni programlar ekleyerek geliştirirler. IB programları zorlayıcıdır ve okul topluluklarının ellerinden gelenin en iyisini yapmalarını gerektirir. IB Baremi- Continuum; bir okulda üç diploma programını (PYP, MYP, DP) uygulayan okullarının kullanabileceği terimdir
IB bareminde yer alan
birden fazla programın (PYP, MYP, DP) uygulanması, okul yöneticilerinin erişim ve kaynaşma hususları, çok dillilik, müfredat uyumu ve öğrencilerin programlar ve eğitim seviyeleri arasında başarılı geçişler yapmalarına yardımcı olma konuları dâhil olmak üzere, okul çapında uygulanabilecek politikalar ve prosedürler geliştirmelerini zorunlu kılar. Çoğu okul, koordinasyonlu ve tutarlı bir yüksek kaliteli eğitim sunan barem yaklaşımını öğrencileri ve toplulukları için son derece yararlı bulmaktadır.
Tüm IB Dünya Okulları, hem ortak hem de programa özel standartlar ve uygulamaları içeren sürekli bir inceleme ve gelişim sürecine katılırlar. IB Dünya Okullarındaki öğretmenler, bireysel çalışmayla uygulamalarını sürekli olarak gözden geçirme ve iyileştirme sorumluluğunu taşırlar.
IB Programları PYP, MYP ve DP olmak üzere 3 bölümden oluşmaktadır:
3-11 yaş arası İlk Yıllar Programı, PYP (Primary Years Programme)
11-16 yaş arası Ortaokul Programı, MYP (Middle Years Programme)
16-19 yaş arası Diploma Programı, DP (Diploma Programme)
YÜCE Okulları; IB PYP, IB- MYP ve IB-DP programlarını yetkili okul olarak uygulamaktadır. IB Programları için sürekliliğe sahip YÜCE Okulları, IB tarafından yetkilendirilmeye hak kazanan Türkiye’de 6, dünyada ise 300 okul arasına girerek Ankara’da program sürekliliği olan tek okul olmuştur.